fbpx

Digikaappaus vs. Slush

Digikaappaus ja Slush ovat monella tapaa samanlaiset tapahtumat, vaikka eri mittakaavassa toimivatkin. Listasimme mitä yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia tapahtumien välillä on:

Tapahtumien sisältö
Slush on kansainvälinen teknologia- ja kasvuyritystapahtuma. Tapahtumassa on vuosittain useita nimekkäitä puhujia, kuten esimerkiksi Skypen perustaja Niklas Zennström sekä Spotifyn perustaja Martin Lorentzon. Tapahtuman sisältöön on myös kuulunut Hackathon, jossa innovoidaan ratkaisuja tilaajayrityksille, samalla tuottaen heille lisäarvoa.
Digikaappaus- tapahtuma on suunnattu suomalaisille yrittäjille ja yrityksille alasta riippumatta. Tapahtumassa yrittäjä pääsee kuulemaan alan parhaimpiin kuuluvia ammattilaisia ja saa käyttöönsä työkaluja, joiden avulla se pystyy kehittämään omaa digitaalista osaamistaan ja liiketoimintaansa. Puhujien joukossa ovat olleet muun muassa Anssi Vanjoki, Henkka Hyppönen, sekä Sani Leino. Digikaappauksessa käsitellään muun muassa digitalisaatiota, tietoturvaa sekä sosiaalista mediaa. Slushin tavoin myös Digikaappaukseen kuuluu Hackathon. Tänä vuonna se kestää kuitenkin poikkeuksellisesti jopa viikon, jonka aikana osallistujat pääsevät käyttämään luovuuttaan ja tuottamaan ratkaisuinnovointeja asiakkaille.

Tavoitteet
Slushin tavoitteena on saattaa yhteen kansainvälisiä kasvuyrityksiä, sijoittajia ja mediaa, sekä auttaa yrittäjiä menestymään ja nostamaan yrityksensä maailman parhaaksi valitsemallaan toimialalla.
Digikaappaus- tapahtuman tavoitteena on inspiroida yrityksiä, sekä yrittäjiä Suomessa digitalisoitumaan ja sopeutumaan tulevaan muutokseen, jotta kehittyvän teknologian hyödyntäminen liiketoiminnassa olisi helpompaa. Täten Slushin ja Digikaappauksen tavoitteet ovat samat; lisätä Suomen kilpailukykyä.

Järjestäjät
Slushia järjestää vuosittain voittoa tavoittelematon yhteisö, johon kuuluu sijoittajia, yrittäjiä, opiskelijoita ja vapaaehtoisia. Slush lähti kuitenkin alunperin opiskelijoiden toimesta liikkeelle.
Digikaappaus järjestetään nyt kolmatta kertaa. Jokaisena vuotena järjestävänä tahona on ollut Saitemian alla toimiva osuuskunta. Digikaappaus on siis täysin opiskelijalähtöinen tapahtuma, joka on kasvanut huimaa vauhtia vuosi vuodelta.

Sijainti
Slush järjestetään vuosittain Helsingin messukeskuksessa, ja tänä vuonna se on myös Tokiossa, Shanghaissa, sekä Singaporessa.
Digikaappaus- tapahtuma järjestetään Lappeenrannassa. Viime vuosina tapahtumapaikkana toimi Holiday Club Saimaa, mutta tällä kertaa tapahtuma tuodaan suoraan Lappeenrannan keskustaan palvelujen keskelle, Lappeenranta- saliin.

Molemmat tapahtumat tarjoavat osallistujilleen ammattilaisista koostuvat puhujakattaukset, sekä hyvät mahdollisuudet ja puitteet verkostoitumiseen. Jos Slush jäi siis tänä vuonna väliin, niin tervetuloa Digikaappaukseen ottamaan digitalisaatio haltuun!

Anni ja Annika
Digikaappauksen markkinointiryhmä

By |2018-12-04T12:27:28+00:00joulukuu 4th, 2018|Yleinen|0 Comments